Monday, November 1, 2010

CARA TAK NAK KASI HELMET KENA CURI MEH2 BLAJO NGAN JAY..


Aritu aku p tesko slu pergi ngan nisa satu cinta tpi ritu gewdik2 nak pi sorang..nak shopping barang dapur..kunon-kunon nak memasak kat umah pulak la..nak try berkemut-kemut duit..jarak tesko dengan umah tak la jauh sangat..sekangkang kera gaung afrikanos ja..so aku pi la naik moto..dah siok-siok sopping..dah penat main kejar-kejar kaunter dalam tesko..dah tiba masanya nak pulang..nak memasak ni!!hee..setibanya aku kat mutu RXZ kesayanganku..aku dapati helmet apolo roka telah dikerat ala-ala munafendi mencincang mangsa..jem!!tinggal tali ja..perasaan time tu sangat la menyirap limau..ggrrrr..helmet burok tu pun ada cekadak nak rembat..jibaok betol..terpaksa la redha dan balik umah berkepala dogoi..aku pikir camna la nak cegah pengrembat helmet perofesialnal ni..hurmm..aku rasa pasni aku patot..
1. lekatkan setiker kat helmet "saya banyak kutu..ruang legar kepala saya dah takdapat menampung kepesatan kutu saya..sila amik helmet ni"
2. tulis kat helmet "ingin kepala berbau sampah seperti saya??cubalah helmet ni..pasti hau hau"
3. kalerkan helmet ala-ala buah-buahan tempatan..macam moktan ka..cempedak diluar pagar ka..mesti mat rembat malu nak pakai helmet ni..(tuan seniri pun malu nak ngaku hemet seniri)
4. letak tanda harga yang paling murah yang mana penghuni bermangkuk atas jejantas pun mampu nak memilikinya..2 3 kupang ka..sertakan dengan alamat atau peta kedai sekali
5. tulis perkatan "ini alatan dapur.bukan helmet"..harap2 mat rembat tertipu dan berfikir takkanlah aku nak pakai mangkok takpun periuk kat kepala aku rasa ada lagi teknik yang berkesan nak mengaburi mata mat kepak helmet ni..
jaga-jaga kau mat kepak helmet..aku sumpah kau jadi keras kepala

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

music graphic